Bůh byl s ním. (2S 5,10) - Citát z Bible na každý den

Sekce: Knihovna

Aleš Opatrný

Vzkříšení / Touha po proměně v Bohu

Pozemský život musí skončit. To neznamená, že končí celá lidská existence. Končí jedna její podoba.

z knihy Apoštol Pavel s Alešem Opatrným , vydal(o): KNA

Apoštol Pavel píše: Někdo snad řekne: „Jak mohou mrtví vstát? A jaké to budou mít tělo, až přijdou?“ Ty bláhový člověče! Když zaséváš semeno, nezačne projevovat známky života, jestliže napřed neodumře. A zaséváš přece ne už tu budoucí rostlinu, ale jen pouhé semeno, na příklad zrnko pšeničné nebo nějaké jiné. A Bůh mu dává tělo, jak sám chtěl, a každému semenu vlastní tělo.  (Bible, 1 Kor 15,35–38)

Pokračování pozemského života bez omezení,
není přitažlivou představou.

Smrt není přitažlivou skutečností. Je nepřítelem života. A přece v ní apoštol vidí důležitý předěl, bez kterého by vzkříšení nebylo možné. Pozemský život musí skončit. To neznamená, že končí celá lidská existence. Končí jedna její podoba. Přijetí skutečnosti smrti otevírá cestu k přijetí zvěsti o vzkříšení.

Pokračování pozemského života, tak, jak ho známe, které by trvalo bez omezení, není právě přitažlivou představou. A pokud by vzkříšení znamenalo návrat do takové pozemské existence, jak ji dnes známe, nebyl by to zřejmě také žádný zisk.

Pozemská podoba člověka není věčná.
Člověk může nabýt nové podoby, může být proměněn.

Apoštol si pomáhá při vysvětlování pro nás nepředstavitelného vzkříšení jednoduchým a názorným obrazem. Semeno jakéhokoliv plodu musí být vloženo do země, tam „zemřít“, tedy ztratit svou podobu, aby z něho mohla vzniknout rostlina. Tak je to i s člověkem. Pozemská podoba člověka není věčná. Proto Pavel Korinťanům píše: „Říkám vám, bratři, toto: člověk jak je, nemůže mít účast v Božím království, ani člověk s tělem porušitelným nemůže mít účast v neporušitelnosti. Povím vám teď tajemnou pravdu: všichni nezemřeme, ale všichni budeme proměněni.“ (1 Kor 15,50–51) Právě skutečnost smrti znamená, že člověk může nabýt nové podoby, kterou dává vzkříšení, tedy být proměněn. V prvém listě apoštola Jana je to naznačeno slovy: „Milovaní, už teď jsme Boží děti. Ale čím budeme, není ještě zřejmé. Víme však, že až se on ukáže, budeme mu podobni, a proto ho budeme vidět tak, jak je“ (1 Jan 3,2). Nemusíme se tedy trápit vymýšlením představ o tom, jak bude vypadat vzkříšený člověk. Můžeme toužit po proměně, kterou s námi udělá Bůh a která nás připodobní vzkříšenému Kristu.


Ostatní kapitoly z této knihy na tomto webu:

Den památky obětí holocaustu 27.1.

(26. 1. 2020) Holokaust - holocaust - šoa - genocida - znamená systematické pronásledování vyvražďování Židů za Druhé světové války.…

Knižní tip: A přesto říci životu ano: Viktor E. Frankl

Knižní tip: A přesto říci životu ano:	Viktor E. Frankl
(22. 1. 2020) Kniha spojuje dva slavné texty Viktora E. Frankla (1905–1997), psychiatra s českými kořeny a zakladatele…

21.1.1953 mě zatkla komunistická tajná policie

(21. 1. 2020) „Jste zatčen, nedělejte žádné hlouposti.“ Když se za mnou pak zavřely vrata věznice, tak hned povel: „Svlíct a tady pod…

Karel Fořt († 21.1.2014)

Karel Fořt († 21.1.2014)
(21. 1. 2020) Karel Fořt – známý jako "Otec Karel" z Radia Svobodná Evropa, skaut, kněz, vlastenec.

Týden modliteb za jednotu křesťanů

(15. 1. 2020) "Týden modliteb za jednotu křesťanů" se slaví každý rok od 18. do 25. ledna (nebo na jižní polokouli kolem Letnic) a je…

Jaký byl smysl oběti Jana Palacha?

(14. 1. 2020) "Živý člověk zemřel, aby mrtví zůstali žít." Jan Palach se 16. ledna 1969 zapálil na Václavském náměstí v Praze. Učinil…

Shincheonji

je poměrně mladá křesťanská církev pocházející z Jižní Koreje.

Křesťanské církve po celém světě vydaly prohlášení varující proti tomuto náboženskému společenství.

Za důvod udávají sektářskou povahu církve Shincheonji - manipulativní praktiky, snahu o utajování, rozpory s křesťanským učením apod. Její členové zpravidla postupně opouštějí rodiny a omezují veškeré kontakty mimo členy společenství. 

Více informací: 

www. scjinfo.cz