Muž i žena jsou obrazem a podobou Boha. Oba!
Ježíšovo učení o ženě mění dějiny. Žena byla před Ježíšem něco jiného než po něm. Ježíš přidává ženě na důstojnosti a klade ji na roveň muži, protože doceňuje první slova Stvořitele, který praví, že oba dva jsou „obrazem a podobou Boha“. Oba dva, nikoli muž a potom - trošičku níže - žena. Nikoli, oba dva! Samotný muž bez ženy po svém boku – ať již jako matky, sestry, manželky, spolupracovnice, přítelkyně – není obrazem Boha. Obrazem jsou oba dva!
Snižování ženy je hříchem proti Bohu
Snižování ženy je hříchem proti Bohu Stvořiteli. Bez ní totiž my muži nemůžeme být obrazem a podobou Boha. Vůči ženě existuje ohavná předpojatost, nevyslovená. Kolikrát jen se musejí děvčata, aby získala zaměstnání, prodávat jako předmět na jedno použití? Kolikrát?! To všechno se děje tady, v Římě, děje se to v každém městě.
Žena jakožto druhořadý předmět?
Existují anonymní ženy, jejichž pohled je takříkajíc vyhaslý, protože je zastřený hanbou. Neznají úsměv, ani radost z kojení a z mateřství. Nejde ale jen o ženy viditelně na okraji, nýbrž i ve všedním životě se vyskytuje odpudivý postoj k ženě jakožto druhořadému předmětu. Měli bychom o tom uvažovat více. Když takto jednáme či mluvíme, pohrdáme Božím obrazem, kterým je společně muž i žena, učinění Bohem k Jeho obrazu a podobě.
Ježíš se přátelil se ženami a pozvedal je
Ježíš měl maminku, přátelil se s ženami, které mu pomáhaly v jeho poslání a podporovaly jej. Potkával však i mnoho zhrzených, marginalizovaných a skartovaných žen, které s nemalou něhou pozvedal a vracel jim pravou důstojnost.