Ježíš řekl: „Vaše řeč ať je: ano, ano - ne, ne.“ (Mt 5,9) - Citát z Bible na každý den

29. 11. 2023

Otázky a odpovědi na webu vira.cz - jak tento systém funguje?

Navigace: Katalog dotazů > Služby webu vira.cz

V této sekci vám nabízíme možnost se sdělit o svých problémech a nejasnostech prostřednictvím elektronické pošty s člověkem, který se vám bude snažit naslouchat a hledat odpověď. Naše křesťanská kontaktní služba je pro každého, kdo má nějakou otázku týkající se života pod úhlem pohledu křesťanské víry, kdo se chce s dalšími lidmi modlit za svůj úmysl, kdo má něco na srdci a chce se svěřit jinému člověku...

Na otázky čtenářů tohoto webu odpovídáme přímo emailem. Výběr (anonymizovaných) otázek a odpovědí pak zveřejňujeme na webu. Výběr je přehledně seřazen do katalogu.   Více informací o projektu naleznete zde

Na dotazy čtenářů odpovídají naši odborní spolupracovníci. Odpovědi zasíláme přibližně do jednoho až dvou týdnů. V odpovědích upřednostňujeme zjednodušenou terminologii. Odpovědi tedy nejsou přísně odborným výkladem či vyčerpávajícím pojednáním na dané téma. 

Ve zveřejněných dotazech a odpovědích jsou prováděny redakční úpravy, které texty zcela anonymizují. Případná podobnost je proto čistě náhodná (ev. způsobená i tím, že zveřejněné popisované případy se vyskytují obecně častěji...).

Ve zveřejněných odpovědích jsou zpravidla vypuštěny pozdravy, osobní oslovení a věty zdvořilostního charakteru. Zpravidla je tak zveřejněno jen "věcné" jádro odpovědi. 

Další informace o tomto projektu

  • Tato služba je součástí projektů vira.cz, které provozuje Pastorační středisko při Arcibiskupství pražském.
  • Pokud si kladete nějakou otázku v oblasti víry a života z víry, můžete se nás zeptat. Popřípadě se nejdříve můžete pokusit vyhledat odpovědi na podobné a již zodpovězené otázky uložené v našem systému.
    - Vaše dotazy přeposíláme našim spolupracovníkům. Volbu odpovídajícího provádíme podle charakteru dotazu.
  • Odpovědi na otázky respondentů se naši spolupracovníci snaží formulovat tak, aby byly srozumitelné co nejširšímu okruhu čtenářů. V odpovědích upřednostňujeme zjednodušenou terminilogii. Odpovědi tedy nejsou přísně odborným výkladem či vědeckým pojednáním na dané téma.
  • Odpovědi zasíláme přibližně do jednoho týdne (termín vyřízení se řídí složitostí dotazu a vytížeností našich spolupracovníků). Prosíme proto o trpělivost. 

Některé odpovědi následně zveřejňujeme (za těchto podmínek):

  • Ve zveřejněných dotazech a odpovědích jsou prováděny redakční úpravy, které texty zcela anonymizují. Případná podobnost je proto čistě náhodná (a ev. způsobená i tím, že popisované případy se vyskytují obecně častěji...). Vyhrazujeme právo podle našeho uvážení odpověď nezveřejnit, přestože nám poskytnete souhlas ke zveřejnění.
  • Při zveřejňování dotazů zpravidla neopravujeme překlepy a gramatické chyby v dotaze. Taktéž odpovědi neprocházejí jazykovými korekturami.
  • Ve zveřejněných dotazech a odpovědích jsou zpravidla vypuštěny pozdravy, osobní oslovení a věty zdvořilostního charakteru. Zpravidla je tak zveřejněno jen "věcné" jádro odpovědi, čímž se ale často ztrácí osobní rozměr odpovědi...
  • Pokud vyjádříte nesouhlas se zveřejněním, samozřejmě ho budeme respektovat a dotaz (ani anonymizovaný) nezveřejníme. 

Na jaké otázky ne/odpovídáme

  • Odpovídáme na veškeré smysluplné otázky, které se týkají života z víry, křesťanské víry a příbuzných oborů.
  • Není ale v našich možnostech vypracovávat studentům referáty, seminární práce a domácí úkoly do školy. Bohužel nemůžeme reagovat ani na (hromadné) ankety, dotazníky apod.
  • Nezaručujeme odpověď na e-maily, které jsou zjevně rozeslány hromadně nebo mají charakter obchodní nabídky.
  • Nemůžeme reagovat na e-maily, které mají charakter veřejného prohlášení, anebo „otevřeného dopisu nějaké osobě“ a nám jsou zasílány v kopii.
  • Nemůžeme reagovat na dotazy s požadavkem o vypracování analýzy na různá témata...
  • Není bohužel v našich možnostech obesílat farní matriky s žádostí o křestní list. 

Diskrétnost, anonymita a ochrana soukromí

Dotazy osobního charakteru, které k nám přicházejí, považujeme za důvěrné a tak s nimi i zacházíme. Protože ale podstata internetu v některých případech umožňuje případnému útočníkovi zjistit více osobních informací, doporučujeme, abyste se na nás s dotazy osobnějšího charakteru obraceli raději pod pseudonymem, popřípadě skrze alternativní e-mailovou schránku, kterou si lze dnes jednoduše zařídit zdarma. Dále doporučujeme udržovat přístupové údaje k vaší e-mailové schránce v tajnosti, používat bezpečná hesla, případně vymazat váš dotaz a naši odpověď ze složky s odeslanou či přijatou poštou.

Ochrana Vašich osobních údajů naší prioritou, přesto si Vás dovolujeme požádat, abyste při kladení dotazu uváděli alespoň některé základní údajů o své osobě a životní situaci. Tyto informace odpovídajícímu usnadní vhled do Vaší situace a lepší zacílení odpovědi. Dotaz stejného znění může totiž položit žák ZŠ i muž středního věku. Je naším přáním, aby odpovědi byly co nejvíce šité na míru. 

Odbornější vysvětlení: Na zabezpečení dat nám velmi záleží a věnujeme mu mimořádnou pozornost, přesto však existuje teoretické riziko úniku citlivých informací. Takovým pokusům každodenně čelí bankovní instituce, webové portály a další servery s databázemi osobních dat, nás nevyjímaje. K úniku citlivých informací může dojít kdekoliv na cestě mezi vámi a námi, např. odhalením hesla vaší e-mailové schránky, zachycením datových paketů na síti při nezabezpečeném odesílání e-mailu nebo např. z důvodu možné bezpečnostní chyby v operačním systému mailového serveru. Proto ve vlastním zájmu neuvádějte více osobních dat, než je potřeba ke správnému pochopení vašeho dotazu.

Od kdy tento projekt funguje?

Tento projekt vychází ze služby bývalého Misijního centra sv. Michaela, které cca v roce 1998 spustilo mailovou možnost komunikovat o věcech víry... Na webu vira.cz tento projekt funguje od roku 2002. Do databáze průběžně doplňujeme nové otázky a odpovědi. 

Adresář krizových psychosociálních služeb v ČR

Adresář krizových psychosociálních služeb v ČR. Adresář slouží laické i odborné veřejnosti k vyhledávání organizací, které v jisté míře poskytují krizové intervenční služby.

Jiná dostupná forma při hledání víry a Boha: www.HledamBoha.cz

Pokud byste o hledání víry a Boha chtěli komunikovat krok za krokem s osobním online průvodcem, můžete využít služby křesťanského webu HledámBoha.cz

  • Získejte svého vlastního průvodce křesťanskou vírou. Někoho, kdo vám pomůže odpovědět si na otázky vašeho života a prozkoumat otázky ohledně víry Boha a Ježíše Krista. Bezplatně, anonymně a vaším tempem. Nebuďte na velké otázky života sami! 
  • Můžete se také přihlásit do online kurzu. Zdarma můžete projít otázky týkající se křesťanské víry a smyslu života. Účastník kurzu má k dispozici tzv. e-kouče, který jej provede kurzem a jehož se může na cokoliv během kurzu zeptat. 

 

 

Desatero předsudků o krizi   (informace pro ty, kdo mají sklon odmítat pomoc druhých)

1. Krizi musím zvládnout sám/sama.

Pravda: I když je samostatnost důležitá, krize může být natolik náročná, že není ostuda požádat o pomoc. To může být znakem síly, ne slabosti.

 

2.  Nikdo mi nebude rozumět.

Pravda: Lidé mají různé zkušenosti, a odborníci na krize jsou vyškoleni, aby vám porozuměli a poskytli potřebnou pomoc. Nejste v tom sami.

 

3.  Pomoc nepotřebuji, čas všechno vyřeší.

Pravda: Čas sám o sobě nezhojí hluboké rány. Správná podpora a práce na sobě mohou výrazně urychlit proces uzdravení.

 

4. Požádat o pomoc je projev slabosti.

Pravda: Přiznat, že potřebujete pomoc, je projevem odvahy a emocionální zralosti, nikoliv slabosti.

 

5.  Můj problém není dost vážný na to, abych vyhledal/a pomoc.

Pravda: Žádný problém není příliš malý. Pokud vás něco trápí, zaslouží si to vaši pozornost.

 

6.  Ostatní mají větší problémy než já.

Pravda: Vaše problémy a emoce jsou důležité, bez ohledu na to, co prožívají ostatní. Každý má právo na pomoc a podporu.

 

7.  Pomoc stejně nepomůže.

Pravda: Kvalitní pomoc může přinést úlevu a nový pohled na věc. Každý problém má řešení.

 

8. Měl/a bych se stydět, že nezvládám situaci.

Pravda: Krize je běžnou součástí života. Měli byste se stydět spíše za to, že ignorujete své potřeby.

 

9.Ostatní si budou myslet, že jsem slabý/slabá.

Pravda: Požádat o pomoc je projevem odvahy. Ti, kteří to odsuzují, pravděpodobně nikdy nezažili tíhu krize.

 

10. Raději nechci nikoho obtěžovat svými problémy.

Pravda: Vaši blízcí a odborníci jsou tu proto, aby vám pomohli. Nikdo vás nebude soudit, pokud požádáte o pomoc.

 

Přijetí pomoci je klíčovým krokem na cestě k vyrovnání se s krizí. Nikdo nemusí čelit těžkostem sám – sdílené břemeno je vždy lehčí.

Inspirováno http://www.soscentrum.cz

 

Kategorie otázky: Služby webu vira.cz

Témata: vira.cz
Kdo se spoléhá na Boha, je jako strom u vody.
(Jr 17,5)

Dnes je pátek 13.

Dnes je pátek 13.
(13. 6. 2025) Víte, co znamená, když vám černá kočka přejde přes cestu?

Festival Welcome to Paradise 21.- 26. 7. nebo 4. - 9. srpna 2025

Festival Welcome to Paradise  21.- 26. 7.  nebo 4. - 9. srpna 2025
(11. 6. 2025) Pozvánka na největší akci komunity Chemin Neuf pro mládež ve Francii.

Nejsvětější Trojice

Nejsvětější Trojice
(9. 6. 2025) V  neděli po Letnicích (Slavnosti seslání Ducha svatého) se připomíná mysterium Boha v Trojici.

Letnice, Svatodušní svátky...

(8. 6. 2025) Letnice se slaví padesátý den po Velikonocích. Jsou vyvrcholením, naplněním Velikonoc. 

Duchovní obnova Rise'n'shine 30. 6. - 6. 7. 2025

Duchovní obnova Rise'n'shine 30. 6. - 6. 7. 2025
(6. 6. 2025) Máte chuť se zkraje léta zastavit a vykročit dál možná nově, jinak než doposud? Nebo máte pocit, že se věci sypou…